Jak sprawić by klasa zaczęła być testowalna? – Metoda Szwu

W ramach zadania chcesz napisać test by być pewnym, że zrobiłeś wszystko dobrze. Niestety nie potrafisz przetestować czy metoda wypisuje odpowiedni string na ekran.

Idziesz do starszego kolegi, który mówi Ci: „Do tego kodu nie da się napisać testu. Nawet nie trać na to czasu.”

Metody/Klasy/Funkcje pod kątem testowalności możemy podzielić na kategorie: * Można łatwo napisać test.

  • Bardzo trudno napisać test.
  • Nie chce mi się pisać testu. Szkoda czasu.
  • Nie warto pisać testów.
  • Zbyt dużo nas będzie to kosztowało.

W dzisiejszym odcinku pokażę Ci metodę refaktoryzacji zwaną szwem, która wykorzystuje interfejsy do zwiększenia testowalności. Zamieni „bardzo trudno napisać test” w „można łatwo napisać test”.

W dzień Senior Big Data Architect | Lead Developer | Software Developer w firmie Future Processing, w nocy śpi. Ponad 10 lat doświadczenia w zakresie wytwarzania oprogramowania w różnych technologiach oraz domenach, również w takich, w których nikt nie chciał pracować. Jak trzeba usunąć problem w dowolnej dziedzinie to wiesz do kogo dzwonić :) Zafascynowany rozwojem technologii związanej z przetwarzaniem danych a w szczególności tworzeniem rozwiązań z rodziny Big Data. Prelegent oraz organizator licznych wydarzeń, których głównym celem jest dzielenie się wiedzą oraz krzewienie potrzeby stosowania dobrych praktyk, w celu maksymalizacji jakości wytwarzanego produktu. Współorganizator Wakacyjnych Praktyk w Future Processing oraz prowadzący przedmiot na Politechnice Śląskiej „Tworzenie Oprogramowania w Zmiennym Środowisku Biznesowym”.
PODZIEL SIĘ