Zacząłem niedawno pracę nad swoim projektem. Doświadczenie podpowiedziało mi, by ogarnąć uruchamianie, tak by było bezproblemowe.
Uruchamianie jest czynnością, którą wykonujemy najczęściej w trakcie developmentu. Zmieniamy coś i uruchamiamy, by sprawdzić, czy działa. Jak do zespołu dochodzą nowe osoby, to one praktycznie muszą wykonać wszystkie niezbędne czynności z zakresu konfiguracji czy instalacji potrzebnych narzędzi, zanim zaczną pracą.
Jeśli jest dokumentacja to pół biedy. Jeśli to można dopytać innych jak to ogarnąć. Ja natomiast wiem, że jeślibym pominął ten etap, to wracając do projektu po kilku miesiącach, sam by się zastanawiał, dlaczego nic mi nie działa 🙂
W filmie pokaże Ci, jak podszedłem do tego w przypadku mojej aplikacji. W jaki sposób wykorzystałem do tego Dockera oraz jak rozwiązałem problemy ze zbyt dużymi obrazami, oraz ze zbyt wolnym budowaniem po każdej zmianie kodu.